تبلیغات
مقالات سه بعدی و برنامه نویسی - ساخت بازی->برنامه نویسی در unity3d->قسمت سوم
 

ساخت بازی->برنامه نویسی در unity3d->قسمت سوم

نوشته شده توسط :حسین حاجی پور
چهارشنبه 18 آذر 1388-02:10 ق.ظ

به نام خالق هستی

ممنون از دوستانی که نظر دادن و باعث دل گرمی مون هستن!!!

قسمت سوم رو هم نوشتم

خودم می دونم مقاله هام ضعیف هستن و برای افرادی که مبتدی هستن به درد نمی خوره

این مقالات بیشتر به درد کسایی می خوره که قبلا کار کردن .

 

به هر حال امیدوارم که به دردتون بخوره

حذف اشیا

تا الان می توانید هر شی را در هنگام اجرای بازی(RealTime) ایجاد کرد ولی باید تابعی هم باشد آن را از بین ببرد.

Destroy (obj : Object, t : float = 0.0F) : void

شکل کلی تابع حذف کردن به اینصورت است

Obj: نام شی که می خواهیم حذف شود در اینجا قرار می گیرد

T:مدت زمانی که می خواهیم صبر کنیم تا شی حذف شود.

 

با چند مثال بهتر با این تابع آشنا شوید:

Destroy (gameObject);

///برای حذف جسمی که تابه در حال حاضر از آن استفاده می کند

Destroy (gameObject, 5);

///شی را بعد از  ثانیه حذف می شود

Destroy (rigidbody);

///   حذف می کندgameObject را از rigidbody

 

صدا و کنترل آن

صدا نقش مهمی در یک بازی ایفا می کند پس بهتر است که توابعی که با صدا سروکار دارند را بشناسیم

برای اینکه سیستم صدا فعال باشد ,یک جسم را انتخاب کنید و سپس از گزینهComponent>Audio>Audio Source

را انتخاب کنید,با اینکار یک منبع صدا برای جسممان تعریف کرده ایم.و آماده برنامه نویسی است.

صدا را به اینصورت تعریف می کنیم

Var sound:AudioClip;

برای اینکه صدا را play کنید یا کنترل های دیگری رو صدا داشته باید ابتدا صدا را به clip نسبت دهید و سپس clip را اجرا کنید به اینصورت.

audio.clip = sound;

audio.Play();

audio.Pause();

audio.Stop();

audio.loop = false; //تنظیم تکرار صدا

audio.volume = 0.2;//تنضیم صدا

audio.pitch = 1.0;   //

 

گاهی اوقات لازم است که صدا فقط یک بار اجرا شود پس از این تابع استفاده کنید.

function Update () {
audio.PlayOneShot(sound);




درباره وبلاگ:



آرشیو:


طبقه بندی:


آخرین پستها:


پیوندها:


نویسندگان:


نظرسنجی:


آمار وبلاگ:







The Theme Being Used Is MihanBlog Created By ThemeBox