تبلیغات
مقالات سه بعدی و برنامه نویسی - ساخت بازی->برنامه نویسی در unity3d
 

ساخت بازی->برنامه نویسی در unity3d

نوشته شده توسط :حسین حاجی پور
شنبه 7 آذر 1388-11:10 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شاید این روز ها اسم برنامه Uinty3d به گوشتون رسیده؟!!!

من هم تازه شروع کردم ببینم این برنامه چه طوری هست.

من که خیلی خیلی از این برنامه خوشم اومده و تصمیم گرفتم سخت و سفت بشینم و این برنامه رو یاد بگیرم

این برنامه با چند تا زبون کار می کنه مثل

C#

Java

Boo

Shader

توی راهنمای خود برنامه بیشتر با جاوا کار کرده,پس من هم مجبور شدم برم جاوا رو یاد بگیرم.

تا الان چیزهایی که یاد گرفتم رو اینجا می زارم.

امیدوارم که به دردتون بخوره.

راستی نظر هم یادت نره


متغیر

Var   name : value;

در زبان جاوا این مزیت را دارد که ما خود را درگیرتعریف  نوع متغیرها نمی کنیم.

یعنی اولین مقداری که به متغیر دادیم همان نوع را می گیرد.

Var a : 12;

Var b : 2.5;

Var massege : "hello";

متغیر از نوع شی

Var  object :  GameObject;

متغیر از نوع بردار

Var  vec : Transform;

 

 

تابع اصلی

function Update () {
دستورات
} 

اگر از زبان برنامه نویسی جاوا استفاده کنید این یک بدنه است برای اینکه کد های خود را در آن قرار دهید.

این تابع خود در یک حلقه قرار دارد و شما احتیاجی به شمارنده ندارید.

 

تابع پیغام

برای اینکه پیغامی به ما داده شود که دستور انجام شده است یا نه می توانیم از این تابع استفاده کنیم

print("Hello World");

متن چاپ شده را می توانید در قسمت Window>Console ببیند.

 

تابع Transform

برای اینکه یه شی(object) را جابجا کنید یا بچرخانید و یا بزرگ یا کوچک کنید از این متد استفاده می شود.

برای اینکه شی دایم به دور خود بچرخد از این متد استفاده می شود.

transform.Rotate(x,y,z);

برای جابجا کردن

transform.Translate(x, y,z);

برای بزرگ و کوچک کردن

transform.localScale= Vector3(x, y, z);

یا به صورت

transform.localScale.x += 0.1;

transform.localScale.y += 0.1;

transform.localScale.z += 0.1;

برای اینکه یک موقعیت خاص به جسم بدهیم و ثابت بماند از این تابع استفاده می کنیم

transform.position = Vector3(x,y, z);

برای اینکه یک ثابت به جسم بدهیم و دایم در حال تغییر نباشد این تابع به درد می خود.

transform.localEulerAngles= Vector3(x, y, z);

 

اگر تابه حال از این توابع استفاده کرده باشید می بینید که خیلی سریع حرکت می کنند و بایستی اعداد خیلی کوچک را استفاده کرده,این کار خیلی اوقات خیلی جالب نیست و برای اینکار از تابع time استفاده می کنیم:

Time.deltaTime

اگر بخواهیم یک شی را 10 متر بر ثانیه حرکت بدهیم

transform.Translate (0, 0,10*Time.deltaTime);

اگر بخواهیم یک شی را 10 متر بر فریم حرکت بدهیم

transform.Translate (0, 0,10);

 

 

تابع Start

این تابع برعکس تابع  Updateفقط یکبار اجرا می شود و آن هم ابتدای برنامه است.

function Start () {
دستورات
}

در این تابع می توان دستوارتی را قرار دارد که دوست داریم ابتدای برنامه آنها  را داشته باشیم.





درباره وبلاگ:



آرشیو:


طبقه بندی:


آخرین پستها:


پیوندها:


نویسندگان:


نظرسنجی:


آمار وبلاگ:







The Theme Being Used Is MihanBlog Created By ThemeBox